فرتاش درودی - مشاوره حقوقی دعاوی بانکی

ارائه مشاوره و خدمات حقوقی در دعاوی بانکی جهت تجار و تولیدکنندگان و صنعتگران

فرتاش درودی - مشاوره حقوقی دعاوی بانکی

ارائه مشاوره و خدمات حقوقی در دعاوی بانکی جهت تجار و تولیدکنندگان و صنعتگران

دعاوی بانکی معمولا مرتبط با عملیات بانکی در راستای اعطای تسهیلات می باشد . قراردادهای بانکی با مشتریان بر اساس نمونه های از پیش تنظیم شده بانک هاست که بدون هیچ تغییری به امضا مشتریان می رسد . از این رو تصور شایع ، عدم امکان دفاع در برابر دعاوی بانک هاست تا جایی که بسیاری از وکلا نیز می پندارند در برابر مطالبات ادعایی بانکها دفاع موثری نمی توان ارائه کرد . لکن واقعیت این است که بر تمامی عملیات بانک ها و خصوصا اعطای تسهیلات ضوابط مشخص و سختگیرانه ای حاکم است و بانک ها اعم از دولتی و خصوصی موظف به رعایت آن می باشند . با این وصف درج شروط خلاف مقررات بانکی در قراردادها فاقد هرگونه اثر حقوقی الزام آور و قابل ابطال است .

بایگانی

مرگ بر بانکداری ربوی

جمعه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۸ ق.ظ
هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور، در نشست علنی  مجلس :

🔻اگر ربا در کشوری مثل کشور ما در بانکش در تجارتش و در بین مردمش وجود داشته باشد، نمی‌توانیم بگوییم که جمهوری ما جمهوری اسلامی است. 
🔻در سه سال اخیر مراجع تقلید بیش از ۱۵۰ بار گفتند که بانک‌های ما ربوی هستند و نظام بانکداری ما باید اصلاح شود، خلق پول از پول اشتباه است، مسدودی وام‌ها، اخذ بهره مرکب، دیرکرد، سود و زیان، بنگاه‌داری بانک‌ها تماماً دارای اشکال است، چرا برای وصول پول‌های موهوم حتی به مزایده متوسل می‌شوند و می‌گویند قانون است.!!؟
🔻متأسفانه بانک‌ها با کمبود منابع ناشی از اختلاس‌ها، رانت‌ها، دزدی‌ها و وام‌های میلیاردی آقازاده‌ها که اتفاقا بدون وثیقه انجام شده است، درگیر شده‌اند، حال آیا باید کارآفرینان اشتباهات آقایان را جبران کنند؟ آیا باید هستی خود را از دست بدهند تا خانواده آقازاده‌ها و فرزندانشان در خارج به عیش و نوش بپردازند؟ 
🔻باید بپذیریم بانک‌ها از خلأ‌های قانونی سوءاستفاده می‌کنند تا املاک، زمین، ساختمان‌ها و کارخانه‌های کارآفرینان را مصادره و غصب کننداصلاح نظام بانکداری، اصلاح رونق تولید است. نظام غلط بانکی متأسفانه منازل مردم، محل کسب و کار مردم، کارخانه‌ها و شرکت‌ها را مصادره می‌کند. 
🔻از جامعه‌ای که عده‌ای می‌خورند و کار نمی‌کنند و روز به روز ثروتمندتر می‌شوند و عده‌ای نمی‌خورند بلکه کار می‌کنند، ولی هر روز متأسفانه فقیر و فقیرتر می‌شوند نمی‌شود دفاع کرد. نجات چنین جامعه‌ای سخت است مگر اینکه اشکالاتمان را بپذیریم و به سمت یکسان‌سازی حرکت کنیم.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۲۴
فرتاش درودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی